Koleje Dolnośląskie z nową bazą w Legnicy: Serwis spalinówek ruszy tej jesieni!

Koleje Dolnośląskie poszerzają swoje zaplecze techniczne, stając się nowym gospodarzem bazy utrzymania taboru dawnego PKP Cargo w Legnicy. Zlokalizowany przy ul. Pątnowskiej obiekt, po zaplanowanym remoncie, ma już jesienią pełnić rolę kluczowego punktu serwisowego dla spalinowych pojazdów regionalnego przewoźnika.

Dziedzictwo kolejowe w Legnicy

Przejęta baza to nie tylko infrastruktura, ale i bogata historia. Hala o długości 57 metrów, wyposażona w pięć torów, suwnicę oraz zapadnię, jest częścią większego kompleksu obejmującego 450 m² powierzchni biurowej i 500 m² magazynowej. Miejsce to, powstałe w latach 80. XX wieku, nawiązuje do jeszcze wcześniejszej tradycji lokomotywowni z czasów przedwojennych. Główne zadanie hali to serwisowanie taboru spalinowego, choć planowane jest także inne jej wykorzystanie. Prezes Kolei Dolnośląskich, Damian Stawikowski, podkreśla, że kluczowe prace serwisowe mają ruszyć jeszcze przed zimą.

Nowe możliwości zatrudnienia

Rozbudowa infrastruktury Kolei Dolnośląskich to także szansa na zwiększenie zatrudnienia. W planach jest rekrutacja nowych pracowników, a część zespołu dawnego zakładu PKP Cargo już aktywnie uczestniczy w działalności przewoźnika.

Inwestycje w zaplecze techniczne

Od początku istnienia, Koleje Dolnośląskie konsekwentnie rozwijają swoje zaplecze techniczne. Początkowo obsługa taboru odbywała się w historycznej hali w Miłkowicach. Siedem lat temu, dzięki inwestycji o wartości 12 mln zł, otwarto nową halę przy ul. Pątnowskiej. Jednak dynamiczny rozwój firmy wymagał kolejnych inwestycji. W 2023 roku oddano do użytku nowoczesny kompleks o powierzchni 6,5 tys. m² z trzema torami, myjnią automatyczną oraz pełnym zapleczem technicznym. Inwestycja ta, o wartości 75 mln zł, została współfinansowana przez Unię Europejską.

Planowane prace remontowe

Najnowszym elementem infrastruktury Kolei Dolnośląskich jest przejęta hala po PKP Cargo, której remont ma rozpocząć się w najbliższych tygodniach. Zakończenie prac planowane jest na listopad, kiedy to obiekt zacznie obsługiwać spalinowe pojazdy przewoźnika.