Nowa era dla Dolnego Śląska: pozwolenie na budowę kluczowego odcinka trasy S8!

Nowa inwestycja drogowa w województwie dolnośląskim nabiera tempa. Niedawno wydano zezwolenie na budowę kolejnego odcinka trasy S8, który połączy węzły Kobierzyce Północ i Jordanów Śląski. Ta czternastokilometrowa część drogi stanowi część większego projektu, który ma na celu rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem.

Decyzja o realizacji projektu

Podczas konferencji prasowej we Wrocławiu, wojewoda dolnośląska Anna Żabska ogłosiła przyznanie tzw. ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla odcinka między Kobierzycami Północ a Jordanowem Śląskim. Decyzja ta nie tylko zatwierdza projekt budowlany, ale także pozwala na rozpoczęcie prac w terenie. Inwestycja ta jest kluczowa dla rozwoju regionu, zwiększenia bezpieczeństwa oraz poprawy jakości życia mieszkańców Dolnego Śląska.

Wykonawca i szczegółowe plany budowy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powierzyła firmie PORR wykonanie nowego odcinka drogi. Dyrektor dolnośląskiego oddziału GDDKiA, Waldemar Wojciechowski, potwierdził, że przygotowania są już na zaawansowanym etapie. Projekt przewiduje budowę dwóch jezdni z dwupasmowymi drogami w obu kierunkach, co z pewnością poprawi płynność ruchu oraz zapewni większe bezpieczeństwo na trasie.

Finansowanie i harmonogram

Realizacja inwestycji obejmuje również inne odcinki trasy S8 w regionie. Na przykład, odcinek Kobierzyce Północ-Kobierzyce Południe, o długości 7,5 km, pochłonie 309,8 mln zł. Nowo zatwierdzony odcinek między Kobierzycami Południe a Jordanowem Śląskim wymaga nakładów w wysokości ponad 401,1 mln zł. Jak dotąd, w planach jest zakończenie wszystkich prac do III kwartału 2027 roku, co znacząco wpłynie na poprawę lokalnej infrastruktury.

Znaczenie dla regionu

Cały projekt trasy S8 ma kluczowe znaczenie dla połączeń komunikacyjnych między Wrocławiem a Bardem, a jego całkowita długość wyniesie około 64 km. Odcinek ten będzie przedłużeniem istniejącej trasy S8, która obecnie kończy się w pobliżu Kobierzyc. Warto dodać, że procedury przetargowe dla ostatniego fragmentu między Bardem a Kłodzkiem są w toku. Rozbudowa tej trasy jest nie tylko ważnym krokiem w rozwoju sieci drogowej w regionie, ale także szansą na zwiększenie atrakcyjności Dolnego Śląska dla inwestorów i turystów.