Skuteczne praktyki pozycjonowania SEO w Wałbrzychu

Wałbrzych to miasto, które liczy ponad 110 tys. mieszkańców. Dotarcie z ofertą do wszystkich w okolicy nie jest łatwym zadaniem. Tradycyjna reklama zewnętrzna może być bardzo droga i nie przynieść oczekiwanych efektów. Warto spróbować dotrzeć do odbiorców przez wyszukiwarkę Google, a można to osiągnąć przez pozycjonowanie. Jakie działania mają wpływ na pozycję w wynikach?

Jak pozycjonować stronę firmy z Wałbrzycha? – skuteczne praktyki

Wyszukiwarka Google cieszy się w Polsce ogromnym zainteresowaniem. Ponad 95% udziału w rynku to imponujący wynik, który pokazuje, że warto zainwestować w reklamę w tym systemie. Żeby strona pozyskiwała ruch z Google, musi się znaleźć na wysokich pozycjach – z reguły im wyższy rezultat, tym więcej może zdobyć kliknięć. Oczywiście potencjał strony zależy od branży – jedne usługi są bardziej, inne mniej popularne. W sieci sprzedaje się już prawie wszystko. Jak przyznaje Google, 15% zapytań, które są wysyłane do wyszukiwarki każdego dnia, nigdy wcześniej nie było wykorzystanych. Chodzi zarówno o nowe produkty i usługi, jak i inną formę opisu tego, czego szuka internauta. Na czym polega pozycjonowanie firm z Wałbrzycha? Jak robić to skutecznie?

Pozycjonowanie stron w Google

Wpływ na pozycję w Google ma około 200 czynników. Im bardziej dopracujemy stronę do wymagań algorytmu, tym większe mamy szanse na wysokie pozycje. Znaczenie ma jednak nie tylko zawartość witryny, ale również inne kryteria. Co jest szczególnie istotne? Na pewno trzeba:

  1. przeprowadzić optymalizację techniczną – polega na wdrożeniu szyfrowanego połączenia, przyspieszeniu działania witryny, optymalizacji pod Core Web Vitals. Kolejne działania to wprowadzenie przyjaznych adresów URL, przygotowanie mapy strony i dodanie jej w Google Search Console, a także dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. To tylko przykładowe czynności – zadania do wykonania zależą od stanu serwisu;
  2. zoptymalizować treści – należy wybrać słowa kluczowe, które najlepiej opisują produkty oraz usługi na stronie i wykorzystać je w serwisie. Za pomocą takich narzędzi jak Senuto czy Semstorm można ustalić, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane i najbardziej konkurencyjne. Określone słowa powinny się pojawić m.in. w tytule danej strony, tytule artykułu czy nazwie kategorii, nagłówkach i nie tylko;
  3. zdobywać linki prowadzące do strony – pozyskiwanie odnośników jest kolejnym ważnym elementem w SEO. W przypadku witryny firmy z Wałbrzycha, warto postarać się o odnośniki z lokalnych serwisów, np. z aktualnościami związanymi z regionem czy z lokalnych katalogów firm.

Pozycjonowanie wizytówki w Google

W lokalnych wynikach wyszukiwania wyświetlane są nie tylko linki do stron WWW, ale również wizytówki. Jeśli wyślemy np. zapytanie „hydraulik Wałbrzych”, to na górze, pod reklamami, zobaczymy mapę, a niżej trzy wspomniane wizytówki, czyli tzw. trzypak z Google Maps. Żeby się znaleźć wśród nich, najpierw trzeba założyć Profil Firmy w Google pod adresem google.com/intl/pl_pl/business/. Samo założenie to dopiero pierwszy krok. Wpływ na pozycję wizytówki mają:

  • tytuł/nazwa – teoretycznie powinna się tam znaleźć nazwa firmy, ale można ją połączyć z najistotniejszym słowem, np. „salon fryzjerski Magda”. Natomiast nie warto używać wyłącznie frazy kluczowej – zabrania tego regulamin, a konsekwencją za złamanie zasady może być nawet zawieszenie wizytówki;
  • opinie – warto prosić klientów o ich dodawanie. Najlepiej, aby pojawiały się systematycznie, były długie i zawierały ważne dla nas słowa kluczowe;
  • opis firmy – do wykorzystania mamy 750 zzs, a najważniejszych jest pierwsze 250 zzs. W tej części powinna pojawić się fraza kluczowa;
  • wypełnienie profilu – warto podać wszystkie informacje, które nas dotyczą. Poza tym ważne jest systematyczne prowadzenie wizytówki – dodawanie zdjęć, wpisów, informowanie o godzinach otwarcia w poszczególne dni, szczególnie w dni świąteczne.

Pozycjonując wizytówkę i stronę WWW, można doprowadzić do sytuacji, w której nasza firma pojawiać się będzie dwa razy na pierwszej stronie Google. To zwiększa nasze szanse na kliknięcie i pozyskanie klienta. Więcej o pozycjonowaniu firm z Wałbrzycha można przeczytać tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-walbrzych.